سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معماری....تا...عمران..و....شهرسازی

صفحه خانگی پارسی یار درباره

معماری وشهرسازی 3

.

تکنیک : ناشی است از یک اثری که هنرمند ها منتقل می کند . تکنیک خوب ممکن است که تدریس شود و یا آموخته شود . آن سروکار دارد با چقدر خوب  ساخته شدن قابل تشخیص خواهد شد از کیفیت معماری.

خلاقیت: می تواند نسبت داده شود به کارهای خلاق - کارهای که تکنیک ها و مرزهای عاطفی را در بعضی از جهات دارد . همچنین می تواند برای تفسیر های جدید  کارها جالب بکار برد .

جاه طلبی : ممکن نیست به همه هنرها منصوب بشود . اما چالشی برای هنرمند و حضار به وجود خواهد آورد که کارهای هنری خوبی را خواهان هستند

ارتباط : بستگی دارد به رابطه هنرمند و حضار و روابط میان هنرمندان و کارهایشان وزمان معاصرشان درمعماری این جزء بیشترتقویت می شود به وسیله ارتباط کارها با مکان جغرافیا و   نقطه ها.  

جواب شخصی : شاید بیشترین چالش را از همه معیار ها دارد . آن پیشنهاد می کند که یک اثرمی تواند انتقال بدهد . دید یک  نفر را از یک مکان عاطفی به جاهای دیگرببرد و این واکنش نیاز نیست که الزاما یک تجربه مثبت باشد .

نسبتا با توجه به نگاهی دقیق و عالی بر روی این معیار ها با کارهای هنری و با احترام به ویژگی های معماری من مایلم بعضی از مثال ها را روشن کنم . مثال های مناسب از این معیارها را در طول یک مثال ساختمانی توضیح خواهم داد .

 

تکنیک :

این یک خانه مسکونی در مرکز منطقه ای از دوبلین که به عنوان یک معبد شناخته شده است . به وسیله معمارهای از جمله دی بلاکامو میگر ساخته شده است . این ساختمان از طرح های تکنیکی در یک روش پیچیده استفاده می کند که  اثر می گذارد در کیفیت کل طرح . طنین کارها ی آجری (سفالی ) و اجزا و منصوری های ترسیم شده جمع آوری شده اند دریک روش کنترل شده و راضی کننده .این بافت از کارهای آجری بطور ضخیم به نمای خیابان ترسیم شده است . و کلفت با استفاده از مدل آجری این ضخامت اجازه را برای مدت های بلند ترو درازتر به هم بپیوندند و دیوار کار آجری قدرت و زیبایی خود را به چشم بزند .

 

خلاقیت : پروژه تام برای قرن 7 معماری در سال یک بار در ونیس ساخته شد با استفاده از خاکه زغال به عنوان بلوک ساختمانی یک نوع آجر (بلوک ) است یک نوع ملات فشرده شده و یا زغال سنگ فروخته شده در عدل های پوشیده شده در پلاستیک های پرتقالی مشخص در کل ایرلند و استفاده می شود برای سوخت . هدف از این آلاچیق  به علت پیشنهاد ادبی ونیس به عنوان قسمتی از خاک ایرلند بود تجربه از عبور از مسیر باریک این آلاچیق و نشستن بر روی یک سکو در دل آن و رو به آسمان پراحساس وخاطره انگیز بودن ومشخص به وسیله بوی شیرینی قندی ازبسته بندی خاکه های زغالی -- خلاق بودن در انتخاب این اجزا تکمیل کننده کیفیت طرح است .

 

جاه طلبی :

طرح برنده شده برای رقابت طراحی معاری برای یادبود ملنیوم در دبلین به وسیله معمار انگلیسی ایان ریچی طراحی شد . -- طراح پیشنهادی -- مناره فولادی ،120 فیت بلندی -  بیشتر از 40 متر بلندی وقتی که به این باریکی ها فشار می آمد و برای  محدودیتش .

همچنین هدفمندانه بودن بخاطر قصدش به عنوان موضوع مورد بحث به وسیله چالش های عمومی این اثر تعداد زیادی را وادار به قبول کردن آن اثر معماری کرد . و فضای عمومی احتیاج داشت که همیشه متواضع و فروتن باشد .

و براستی جاه طلبانه بودن طرح کیفیت می تواند ناشی از خواسته های حضار و چا لش های آنها باشد .

 

ارتباط :

وقتی که به ارتباط فکر می کنیم به یک پروژه ای که اخیرا کامل شده است به وسیله دونل و تومی برای یک کارخانه تولید مبلمان و اثاثیه منزل درletterfrack county galway . این اثر به عنوان یک کار عالی معاصر معماری یک ارتباط قوی با زمان دارد . و بر کارهای دیگر هنری اثر خواهد گذاشت و باعث تحریک کردن و محکم کردن بحث خواهد شد .وهمچنین ارتباط خوبی با محلش دارد . و این اثر باعث بافت ،جنس و رنگ و زمینه های احاطه شده مرجع های دیگر خواهد شد .

پوسته افقی  روی نمای سر در بافت را عالی جلوه می دهد . این ساختمان با روش خارج از این مکان و این محل قابل درک نیست .

 

جواب ( واکنش ) شخصی :

هنگامی که همه پروژه های ذکر شده یک جواب شخصی در من تولید می کند من مثال های دیگری را انتخاب می کنم . که حرکت شدیدی در من تولید می کرد . وقتی که من آن را مطالعه کردم دانشجو بودم و در سال 1984 خراب شد . آن یک ساختمان صنعتی در دوبلین بود .

در سال 1925 ساخته شد . و در طول زندگی مفیدش تا 1950 بازسازی شد  تاثرمن برای آن بنا به علت گم بودن آن اما درعین حال عالی بودن و توجه نکردن به آن آراستگی ها بود . این ساختمان از یک قالب فولادی با آجر و بلوک های شیشه ای پر شده قالب بندی شده بود. قالب دلبخواهی است نه اجباری بر اساس محاسبات ریاضی -- این بنا با توجه بسیار زیادی ساخته شده شکل هر قالب بلوک شیشه ای با ستون آجری تنها ، قالب های آجری صاف و سخت به آن زیبایی خاصی می بخشید .

 

نتیجه گیری :

من امیدوارم زبان ساده ای را به طور واضح بکاربرده باشم . ما می توانیم از جنبه های هنری کیفیت معماری بحث کنیم .آن یک علم سختی نیست اما احساس شدیدی می کنیم که ما نبایستی از صحبت کردن راجب به معماری در مقایسه با روش یکسانی وقتی که ما راجب به هنرهای دیگر بحث می کنیم خجالت و شرمنده باشیم . در دل کیفیت یک هنر معماری حرکت است . آنجا زیبا شنا ختی است . اگر ما می خواهیم معماری هایمان را برسانیم به قلب و حرکتشان بدهیم نبایستی بترسیم از بحث های معماری در این سطح عاطفی . من مایلم بحث را با تکیه بر زیبا شناختی و نقل قول از یک مقاله عالی تمام کنم .