سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معماری....تا...عمران..و....شهرسازی

صفحه خانگی پارسی یار درباره

معماری و شهر سازی

گذشته،حال،آینده:

آنیونیت اونیل،مشاورین هنر در معماری شورای هنرهای ،ایرلند.

مقدمه :

    ویتروویس،در10کتاب خودش راجب به معماری که شامل سه جزء اصلی در کیفیت ،مقاومت (استحکام) و مایه خوشی است صحبت می کند . در این مقاله من مایلم که به جزء سوم این اجزا بپردازم . همه هنرها یک جواب حسی در حضار بوجود می آورند و لذت در ایده های ویتروویس اجزا ها را در معماری  به شکل های تحریک کردن واکنش های عا طفی چالش های زیادی با احترام به تعریفی یا در نظر گرفتن بحث های کیفیت آن به وجود می آورد . این مقاله قصد دارد در ابتدا بحث های را پیرامون ازشهای هنری معماری و چگونگی آسان کردن درک گسترده عمومی با معماری در این سطح انجام دهد .

به منظور توسعه محتوای کیفیت معماری من مایلم راجب به معماری در متن های فرهنگ ایرلندی و نگاهی مختصر در داستانهای تاریخی که پایه های معماری را در ایرلند امروزی محکم می کند بحث کنم .

ایرلند در سرتاسر تاریخ در طول سالها از سه خدایگان ظالم -  جدا بودن - فقر و ... کلونیزیشن به تدریج شکل یافته است . این خلاصه بی آرایش از شکل یافتن تدریجی منظره سازی ایرلند نمی توانیم برای بخشهای دیگر هنر در ایرلند به کار ببریم و مطمئنا نه در هنر وموسیقی و ادبیات هم نمی توان به کار برد . در 1923وقتی که WBYeats  جایزه نوبل لورت را گرفت  که این جایزه برای شعرهای همیشه خلاق او که خیلی هنرمندانه و حال وهوای دیگری به روح و روان کل ملت بود.

 

 

 هنرهای ایرلند :

در 1923(finnejans wake) چاپ شده به قلم جیم جویس . همچنین در آن سال مایکل اسکات به عنوان معماری عالی و برجسته از حرکت های پیشرفته بر سر زبان ها بود از آن پس دعوت شد به وسیله نخست وزیر ایرلند (ایمانون دولورا )برای طراحی کردن یک آلا چیق ایرلندی برای نمایشگاه تجارت جهانی در نیویورک بحث هایی راجب به این که در دهه 1970 راجب به هیت اسکات ادعا می کرد که معماری ایرلندی  بعد از قرن 12 وجود نداشت آنها از من چه انتظاری داشتند برای انجام دادن یک جفت برج های گرد با صخره  از کشل طرح اسکات با استفاده از آرم shamrock به عنوان شکل طرح برای پرداختن به موارد مشکل آفرین از هویت و به خودش اختیار دادن برای تحویل دادن یک قسمت معماری با حالت کاملا جدید .

 

تصویری بر عکس شنیدا :

آنچه که در این جا مهم است ارزش این کارها یا ادبی بودن نیست بلکه تمایل نویسنده برای دخیل کردن با هویت ملی وآشفتگی و نگرانی از معماری وقتی که دعوت شد برای نگاه کردن به آن مورد مشابه این رابطه میان حس هنری و هویت ملی یک مورد پیچیده است . نوشته شده که هویت بندرت صادق و صمیمی است . بیشتر وقت ها گفتگو و مذاکره و تبدیل  از آنجایی که در هنرهای شنیداری این گفتگو و تبادل یک نوع غنی و راضی کننده است در قسمت های از هنرهای تصویری می توانست مشکل و ناراحت کننده باشد . این می تواند بدلیل تبادلهای زیادی فرهنگی و هنری با همسایگان نزدیک ما وکلونل هااتفاق افتاده باشد . و برای اکثر آنهابا عصبانیت و تلخی بوده است .