سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معماری....تا...عمران..و....شهرسازی

صفحه خانگی پارسی یار درباره

معماری و شهر سازی 2

.

 

حال:

آنچه که من  اینجا تمایل ندارم انجام بدم این است که من انتقاد نمی کنم که معماری گذشته و حال ایرلند را با این وجود برای ورود چالشهای بر این فرض که معمارهای ایرلند ی می توانند کارهای با ارزش هنری خلق کنند .

با این وجود برای ورود چالشی است با توجه به در نظر گرفتن آگاهی مردم از ارزش های هنری در معماری یک جامعه که احساس زنده نگه داشتن بطور فرهنگی دارد . و به وسیله کلمه ها بیان شده است . ممکن نیست فورا با تصویری اخت پیدا کند

 

سیاست های دولت :

شواهدی وجود دارد که در متن های سیاسی هدایت کردن معماری در حال تغییر است . و آگاهی های مردم را افزایش خواهد داد . دوباره وضع  کردن مجدد طرح های قانون  گذاری در ایرلند ،کیفیت در ساخت محیط را به وسیله موسسه معماری وفادار ایرلندی (RIAI )  و شورا های هنرها به بحث گذاشته است . در سال 2003 عنوان معمار ثبت خواهد شد برای اولین بار حمایت کردن از این حرفه وارتقا دادن استفاده از معمارملی واجد شرایط درپروژهای ساختمانی است .

 قابل توجه تر از همه در سال 2002 دپارتمان هنرها کاربرروی معماری 2005-- 2002 را عرضه خواهد کرد . این اقدام یک طرحی است برای تاسیس کردن اقداماتی با برنامه مشخص و بودجه برای تحویل دادن سیاست بر روی معماری تصویب شده توسط دولت در 1997 .این برنامه 29 اقدام پیشنهاد می کند حول4 محور :

-- ارتقا آگاهی و فهم بیشتر مردم از معماری،

-- اداره کردن (پیشبرد )با مثال ها ،

-- تشویق خلاقیت در معماری ،

-- طراحی کنترل و کیفیت در معماری

دوتای شان پیش برد به وسیله مثال و کنترل طرح ها و کیفیت در معماری نزدیک میشوند به هدف ساختار ذکر شده برای جمع آوری و تشخیص کیفیت معماری آماده و چاپ می کند . این یک پیشنهاد عالی و خیلی بزرگ است . که هیچ شکلی در نزدیک شدن به یافته های این فرم نیست . همچنین امسال دپارتمان دولتی یکسانی طرح های هنری2006 2002 را تصویب کرد

 دوتا از طرح های که به معماری توجه دارد.:

-- آگاهی مردم از معماری ،

-- حمایت کردن از استانداردهای بالای طراحی در ساختن محیط .

  پس ما رشد آگاهی را در سطح دولت به عنوان مهمترین سیاست در این منطقه بررسی کردیم . به منظور روشن کردن این سیاست ما نیاز به توضیح خواستن و روشن کردن آنچه که کیفیت معماری را تشکیل می دهند داریم .

 

کیفیت های هنری :

در چارچوب کارهای شورای هنری دو چیز در رابطه با کیفیت معماری اشکار است :

1 -  به هم پیوستن کارهای هنری یعنی این که بگوی که در ست کردن یک اثر هنری بستگی دارد به میل شدید در کنار فرم های دیگر هنری.

2-  شورای هنری به معیارهای ذکر شده احترام خواهد گذاشت برای جمع بندی تقاضا ها برای تولید کارهای هنری .

من این دو مورد را بیشتر توضیح خواهم داد . من در اینجا مطالبی از 2 مقاله نزدیک به هم که در آخر هفته اخیر چاپ شد در رابطه با هنر مطالبی را نقل می کنم :

کل فرهنگ الان تصویری است . اوپرا ها و تئاتر ها بایستی تازه و مستقیم باشند . آنها نبایستی تجربه های روشن فکرانه باشند . آنها بایستی تجربه های عاطفی باشند .

من فکر می کنم که آدم دنباله روی هستم . من دست به یک سرقت ادبی زده ام . من راه اصلی گفتن چیز ها و یا فکر کردن به آنها را ندارم با این وجود بسیاری از استعداد ها هنری هستند .

 برای شروع با خود کفا بودن هر دو تای این نقل قول ها را می توان به معماری نسبت داد .

Merce cunningham  طراح رقص که در طول کارش با جان کلیج وهنرمند تصویر ها را وسچنبرگ با هم همکاری داشتند از ایرلند برای بار اول دیدن کردند در 2002 و با استقبال گرمی در هر اجرای برنامه روبرو شدند . کارهای کاینگهام و رقاص های دیگر قرن 20 داستان رقص را مدتی متوقف کرده بود . قسمت های ساخته شده اطراف فضا و زمان مثل معماری با حرکت و اشاره .

وقتی بحث راجب به کیفیت معماری مهم است که ما تشخیص بدهیم که این تعریف از معماری به  عنوان کارهنری و نقش معمار به عنوان هنرمند . من این مقایسه ها را برای محکم کردن پایه حیاتی ترین طبیعت هنرمند از معماری مطرح کردم ،برای من بحث در رابطه با کیفیت های هنرمندانه است .

 

شورای هنرها :

شورای هنرها مکان های دولتی را برای هنرمندان و سازمان های هنری فراهم می کند . معمارها علاقمند به سفر ،مطالعه ،نوشتن و نمایشگاه گذاشتن بودند . بعضی از قسمت های هنر بستگی زیادی به وجود شورای هنرها دارد . مقدار متقاضی ها پا را فراتر از بودجه موجود نهاده . در 2001 ،97 میلیون پوند بکار رفته و 41 میلیون پوند هم جایزه داده شد .مهمتر از این بایستی یک رابطه روشن بین گارانتی بودن این شوراها و کیفیت کارهای پیشنهاد شده باشد .

شورای هنرها با فرانکویس ماتاراسو کار می کند «مشغول فعالیت است ». فرانکویس نویسنده و متخصص در سیاست های فرهنگی در طول سه سال گذشته برای توسعه معیارهای ارزشیابی کارهای هنری است . 5 معیار زیر هنوز طرح هستند و من استقبال می کنم از فرصتی در چارچوب این فرم ها برای ارائه کردن و تشویق کردن برای سوالات و بازجویی کردن بیشتر .

تکنیک : ناشی است از یک اثری که هنرمند ها منتقل می کند . تکنیک خوب ممکن است که تدریس شود و یا آموخته شود . آن سروکار دارد با چقدر خوب  ساخته شدن قابل تشخیص خواهد شد از کیفیت معماری.

خلاقیت: می تواند نسبت داده شود به کارهای خلاق - کارهای که تکنیک ها و مرزهای عاطفی را در بعضی از جهات دارد . همچنین می تواند برای تفسیر های جدید  کارها جالب بکار برد .

جاه طلبی : ممکن نیست به همه هنرها منصوب بشود . اما چالشی برای هنرمند و حضار به وجود خواهد آورد که کارهای هنری خوبی را خواهان هستند

ارتباط : بستگی دارد به رابطه هنرمند و حضار و روابط میان هنرمندان و کارهایشان وزمان معاصرشان درمعماری این جزء بیشترتقویت می شود به وسیله ارتباط کارها با مکان جغرافیا و   نقطه ها.  

جواب شخصی : شاید بیشترین چالش را از همه معیار ها دارد . آن پیشنهاد می کند که یک اثرمی تواند انتقال بدهد . دید یک  نفر را از یک مکان عاطفی به جاهای دیگرببرد و این واکنش نیاز نیست که الزاما یک تجربه مثبت باشد .

نسبتا با توجه به نگاهی دقیق و عالی بر روی این معیار ها با کارهای هنری و با احترام به ویژگی های معماری من مایلم بعضی از مثال ها را روشن کنم . مثال های مناسب از این معیارها را در طول یک مثال ساختمانی توضیح خواهم داد .